۹ ایرانی در مالزی به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند
نوشته شده توسط : ژورنالیست

 

پلیس مالزی می‌گوید ۹ ایرانی را در ارتباط با قاچاق مواد مخدر در این کشور دستگیر کرده است.

بنا بر اعلام پلیس مالزی با دستگیری این افراد و ضبط بیش از ۷۰ کیلوگرم متامفتامین (شیشه) ، ضربه بزرگی به یکی از باند قاچاق مواد مخدر در آسیا وارد شده است.

نور رشید ابراهیم، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مالزی به خبرگزاری فرانسه گفت که محموله توقیف‌شده که علاوه بر مواد مخدر شامل هفت میلیون رینگیت (۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار) پول نقد هم بوده، در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی ضبط شده است.

به گفته آقای ابراهیم تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که ایرانی‌های بازداشت‌شده اعضای یک گروه بزرگ قاچاق مواد مخدر بوده‌اند که کار آن‌ها قاچاق مواد به داخل مالزی، فروش آن و همین طور ارسال آن به کشورهای دیگر بوده است.

او ارزش متامفتامین ضبط ‌شده را ۱۷ میلیون رینگیت (۵ میلیون و ششصد هزار دلار) برآورد کرده است.

پلیس مالزی می گوید ایرانی‌های دستگیرشده که چهار زن هم در میان آنها هستند، به کشورهای ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و اندونزی مواد مخدر قاچاق می‌کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر ایران در مالزی می‌گوید کارتل های بین‌المللی مواد مخدر از ایرانی‌ها برای قاچاق مواد مخدر به مالزی استفاده می‌کنند.

طی ماه‌های گذشته، تعدادی از شهروندان ایرانی به علت مشارکت در قاچاق مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در فرودگاه‌های کشورهای جنوب آسیا بازداشت شده‌اند.

در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ رسانه‌های مالزی خبر دستگیری گروهی از ایرانی‌ها را منتشر کردند که گفته می‌شد "از سران اصلی" یک باند توزیع مواد اعتیادآور در منطقه ای از مالزی بودند.

براساس برخی گزارش ها بیش از ۱۶۵ ایرانی در زندان های مالزی در بازداشت هستند که اتهام همگی آنها قاچاق مواد مخدر است.

مواد رون‌گردانی نظیر شیشه، اکستاسی و انواع قرص‌های آمفتامین در کشورهای جنوب شرق آسیا، ژاپن و چین مصرف کنندگان فراوانی دارد.

برخی از این کشورها مانند مالزی و چین برای مقابله با قاچاق مواد اعتیادآور، مجازات اعدام را برای قاچاقچیان مواد در نظر گرفته‌اند.




:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 19 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: